Användarvillkor/köpvillkor

Följande villkor gäller för alla tjänster och produkter för "Complete Clothing". Genom att besöka denna webbplats och / eller köpa produkter från "Complete Clothing" godkänner du automatiskt alla våra följande villkor. Alla villkor kan läsas nedan, och om något är osäkert kan du helt enkelt kontakta vår kundtjänst och be om deras hjälp och / eller förtydligande.

 På vår webbplats har du som kund möjlighet att välja mellan flera fraktmetoder. Du bör vara medveten om att olika leveransmetoder kanske inte använder samma leveranssätt, användningsvillkor och mer. Vissa av dessa fraktmetoder kan ha extra kostnader för vissa speciella tillfällen. Det är kundens ansvar att vara medveten om detta och att betala för dessa extra kostnader. Om vi på Complete Clothing av någon anledning betalar denna extra kostnad åt dig, behåller vi rättigheterna att debitera dig för denna extra kostnad när som helst, vi behåller också rätten att debitera dig för fakturan eller / och det arbete vi lägger ner på du beställer.

Vi reserverar oss för felskrivningar. Vänligen ha förståelse för att information om produkter och/eller om hemsidan kan vara missledande. Detta gäller på hemsidan, våra sociala medier och eventuell reklam. 

FÖRSÄLJNINGS-OCH LEVERANSVILLKOR

Priser

Alla priser anges i svenska kronor.
Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive fraktkostnader. Eventuella tull eller andra extra avgifter står på köparen av produkten.


Ta emot en order

Din order börjar att behandlas när vi på completeclothing.se fått in en godkänd betalning. Vi packar därefter in din vara och skickar iväg den med det fraktsätt som kunden har valt på förhand. Detta sker vanligtvis inom 5 arbetsdagar. Leveranstiden varierar beroende på vilket fraktsätt du har valt.

Leverans

Vanligtvis kommer varan skickas från oss senast 5 arbetsdagar efter att ordern mottagits. Vid förbeställningar står en förväntad leveranstid i produktinformationen. Kom ihåg att den informationen bara är preliminär, och leveransen kan komma både tidigare eller senare än inskrivet datum. Om varan inte finns i lager kommer kunden att kontaktas via mail.

Frakt

Vi på Complete Clothing har möjligheten att skicka din vara via flera olika företag. Kostnaden för frakten är beroende på vilket fraktsätt du väljer när du beställer din vara.

Betalning

Betalning sker innan ordern hanteras via oss på completeclothing.se. Inga ordrar kommer att packas eller skickas innan betalningen är godkänd.

Personupplysningar

Completeclothing.se behandlar persondata i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL). Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.

Kortinformation

När du handlar hos Completeclothing.se behandlas betalningen av Mondido Payments som är en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. SLS/TSL - Säkerhet och kreditkortsuppgifter Alla kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med nyare versioner av TLS.

Säkerhet

Hela sidan är krypterad SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http anslutning.


RUTINER FÖR RETURER AV VAROR

Avbeställning

Om du önskar att avbeställa en vara gäller följande:
Kunden ska kontakta email: complete_clothing@hotmail.com och förklara varför ordern skall avbrytas. (Gäller oavsett om ordern har skickats eller inte)
Om ordern mottagits, så måste varan vara i samma skick som den levererades vid. Om produkten på något sätt är skadad eller inte är i nyskick, kommer inte returen att godkännas.
Kunden står för alla kostnader gällande returen. 

Reklamation

Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela Completeclothing.se skriftligen eller muntligen om felet. Completeclothing.se kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.

Autoretur

Om du som konsument beställt ett paket från oss, och inte hämtar ut din vara i tid så kommer paketet efter en viss tid att skickas tillbaka till oss på completeclothing.se.
Om detta sker får du som kund pengarna tillbaka för varorna du köpt, men du kommer att bli tvungen att betala en avgift till oss på completeclothing.se. Avgiften ligger på 300kr. Om oförväntade extra kostnader tillkommer så kan även avgiften, som du som konsument ska betala, komma att ändras.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit varan. Om du vill ångra köpet så returnerar du varan i väsentligt oförändrat skick så får du tillbaka det
du har betalat för varan. Returfrakten står kunden för.

Returfrakten

Du som konsument står för returfrakten och eventuella extra kostnader som förekommer under returen.